ALM Officer
Als ALM Officer speel je een sleutelrol binnen het Finance Team en werk je actief mee aan het opzetten van een sterk ALM-beheer. Dit team heeft uitgebreide expertise in het beheren en rapporteren van risico’s op vlak van krediet, rente en liquiditeit.
Zin om mee te bouwen aan een sterk groeiverhaal? Dan is deze functie als ALM Officer iets voor jou!
Hoe zien jouw verantwoordelijkheden eruit bij ons?
- Met monitoringtools houd je de rentemarges continu in de gaten en rapporteer je aan de CFO en het pricing comité.
- Je stelt budgetten op en zorgt voor heldere rapportering aan het hoger management en de Raad van Bestuur.
- Je ontwikkelt scenario’s en voert stresstests uit om risico’s proactief in kaart te brengen.
- Je denkt kritisch mee en zoekt voortdurend naar procesoptimalisaties.
- Forecasting en ad-hoc analyses maken deel uit van jouw dagelijkse verantwoordelijkheden.
- Voor boekhoudkundige inzichten en cijferinterpretaties spar je met de teamlead van het Accounting Team.
Kortom, een uitdagende rol met impact binnen een groeiend bedrijf!
Waar worden wij blij van?
- Een bachelor- of masterdiploma in een relevant domein, maar minstens even belangrijk is je motivatie en drive om mee te groeien.
- Minstens 5 jaar ervaring binnen de Finance- of Risk-afdeling van een financiële instelling.
- Een sterke kennis van Excel. Ervaring met Power BI is een extra troef.
- (Zeer) goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden (Nederlands én Engels).
- Een proactieve mindset met sterke analytische skills.
- Een combinatie van zelfstandigheid met een collegiale en vlotte werkstijl, waardoor je moeiteloos samenwerkt binnen het team.
We zoeken iemand die niet alleen de juiste expertise meebrengt, maar ook zin heeft om bij te dragen aan onze verdere groei!
Waarvan word jij blij?
- Een correct loon afgestemd op jouw ervaring en aangevuld met aantrekkelijke extralegale voordelen zoals maaltijdcheques (€8), groeps- en hospitalisatieverzekering).
- Een elektrische wagen met laadpas of liever een andere invulling van je mobiliteitsbudget? Dankzij ons flexplan kies je zelf wat voor jou het beste werkt (extra verlofdagen, hospitalisatieverzekering voor je gezin, ...).
- Ruime vakantie: naast de 20 wettelijke vakantiedagen geniet je van 4 banking holidays en 8 ADV-dagen.
- Blijven groeien? We investeren in jouw ontwikkeling met interne en externe opleidingen, zodat je je expertise verder kan uitbouwen.
- Een hecht team met veel goesting om er elke dag samen voor te gaan. Verwacht je aan leuke teamactiviteiten zoals quizavonden, teambuildings, afterworks, een personeelsreis en zelfs een wedstrijdje darts.
- Op vrijdag ontspannen we met vrijblijvende teamtalks in ons eigen café Aux Quatre Seasons – inclusief onbeperkte toegang tot de bar.
- Geen eindeloze files, wel flexibiliteit: dankzij glijdende uren en telewerkmogelijkheden bepaal je zelf wat werkt.
- De kans om mee te bouwen aan een sterk groeiverhaal binnen een warme, familiale bedrijfscultuur.
Wij zijn een kleine, familiale bank met korte communicatielijnen, waar jouw ideeën écht impact kunnen maken. Klinkt dit als iets voor jou? We leren je graag kennen!
1.Laat van je horen.
Contacteer ons via sollicitatie@ckv.be
Wij bekijken je sollicitatie zorgvuldig en geven binnen de week feedback.
2. Kom bij ons langs.
Wij voorzien max. 2 gesprekken waarbij we kennis maken met elkaar en jouw kennis/expertise, functierelevante competenties en de fit met onze bedrijfscultuur nagaan.
Daarnaast nemen we graag de tijd om CKV en de functie voor te stellen aan jou.
3. Contract.
Als er een wederzijdse match is dan doen wij je graag een passend aanbod.